Jakie są zasady współpracy z Science PR w zakresie promocji projektów naukowych?

Najważniejsza jest rozmowa. Dzięki rozmowie z Science PR naukowiec może zweryfikować swój pomysł na kampanię informacyjną, omówić ramy współpracy z Agencją, dowiedzieć się jak taka współpraca przebiega oraz jakie korzyści w pracy zawodowej może przynieść budowanie widoczności w mediach tradycyjnych.

Naukowiec ma możliwość współpracy z agencją w ramach promocji wyników projektu naukowego (1) oraz wypowiadając się mediach jako ekspert (2).

(1) Projekty naukowe, za popularyzację których odpowiada Science PR, są wskazywane przez BODN.

Biuro przyjęło następujące kryteria wyboru projektów do promocji:
- badania muszą być opublikowane w formie publikacji naukowej (wysokopunktowanego artykułu z IF lub tzw. monografii habilitacyjnej lub profesorskiej)
- dbamy o to, by obszary promowanych badań reprezentowały kluczowe obszary dyscyplin w ALK

Współpraca obejmuje 4 etapy:
• zbieranie informacji - autor wypełnia najpierw formularz, następnie odpowiada na dodatkowe pytania. Na tym etapie jest miejsce na wskazanie kilku wątków badań, które zdaniem naukowca mogą być istotne lub ciekawe z punktu widzenia interesariuszy lub szerszej opinii publicznej. Na tym etapie jest również miejsce na rozmowę z Science Pr i weryfikację, które z obszarów badań warto wyeksponować w trakcie promocji.
• autoryzacja materiału prasowego - autor badania weryfikuje tekst, modyfikuje go i tekst nie ukazuje się dopóki obie strony są z niego zadowolone,
• autor badania udziela komentarzy i wywiadów dla wyselekcjonowanych mediów (Science PR zawsze dobiera media adekwatne tematycznie i zasięgowo, natomiast po stronie autora badań jest możliwość wskazania preferowanych lub nieakceptowanych środków przekazu).
Na zakończenie autor badania otrzymuje podsumowanie efektów współpracy.

(2) Pracownik akademicki może również zostać poproszony przez Science PR o komentarz na temat bieżącego wydarzenia z obszaru biznesu, gospodarki, społeczeństwa lub prawa. Pierwszy kontakt inicjuje pracownik BODN, prosząc Państwa o zgodę na przekazanie do Państwa kontaktu pracownikowi agencji. Na tym etapie może zostać również zweryfikowany Państwa obszar ekspertyzy. Następnie kontaktuje się z Państwem pracownik Science PR informujący o temacie wypowiedzi oraz jej formie, kategorii medium (radio, prasa, itp.) oraz dalszym przebiegu procesu.

Jeśli chcieliby Państwo zaangażować się w komentowanie bieżących wydarzeń prosimy o bezpośredni kontakt z Science PR.

Kontakt: Natalia Osica, Dyrektor Zarządzający, e-mail: [email protected]