iKozminski

iKozminski to aplikacja przygotowana specjalnie dla społeczności Akademii Leona Koźmińskiego - jej kandydatów, studentów, absolwentów i pracowników.

Jest to źródło wielu przydatnych informacji. Można w niej znaleźć aktualności, wydarzenia, oferty pracy oraz wiele innych. Jednak jej największą zaletą jest możliwość zarządzania tokiem studiów poprzez dostęp do informacji dla studenta najważniejszych: planu zajęć, ocen, a także materiałów do zajęć.

iKozminski to również przydatne narzędzie dla wykładowców, pracowników administracyjnych oraz gości Akademii.  W aplikacji umieszczone zostały mapy, które pomogą odnaleźć poszukiwaną salę znajdującą się na terenie Uczelni.

Aplikacja jest modyfikowalna. Oznacza to, że jej ekran główny można dostosować do własnych potrzeb. Większość funkcji w iKozminski można dodać do ekranu głównego, gdzie pojawią się w formie widgetów. Jest to bardzo przydatne, ponieważ część zakładek oferuje wtedy dodatkową funkcjonalność. Plan zajęć będzie w tym wypadku wyświetlać plan zajęć dla aktualnego dnia, a zakładka biblioteki liczbę wypożyczonych obecnie książek. Dzięki temu aplikację będzie można dostosować względem tego, co akurat będzie w danej chwili potrzebne.

Ponadto aplikacja ma również funkcję powiadomień, które będą informować o nowym ogłoszeniu w Wirtualnej Uczelni, dodanych ocenach oraz zmianach w statusach decyzji.


   
 
Pełną listę funkcji aplikacji mobilnej można znaleźć poniżej:

Aktualności
Bądź zawsze na bieżąco ze wszystkimi ważnymi wydarzeniami z życia Uczelni. To zarówno ważne wydarzenia związane z naszą kadrą naukową, rozwojem Uczelni, osiągnięciami sportowymi naszych studentów jak i wiele innych.

Rekrutacja
To tutaj znajdziesz najważniejsze informacje odnośnie rekrutacji w Akademii Leona Koźmińskiego, które pozwolą Ci rozpocząć swoją edukację w murach naszej Uczelni.

Oferta edukacyjna
W tym miejscu zamieszczone są informacje o wszystkich kierunkach studiów, kursach i szkoleniach, które prowadzone są w Akademii Leona Koźmińskiego.

Wirtualna Uczelnia
Moduł Wirtualna Uczelnia umożliwia dostęp do indywidualnych informacji o toku studiów, które dostępne są po zalogowaniu. Do zalogowania należy wykorzystać te same dane, które potrzebne są do logowania do Wirtualnej Uczelni z poziomu przeglądarki internetowej.
•    Twoje studia – wszelkiego rodzaju informacje związane z tokiem odbywanych studiów.
o    Twoje dane – podstawowe dane osobowe, kontaktowe oraz numer subkonta, na które należy wpłacać wszelkie należności wobec Uczelni.
o    Tok studiów – podstawowe dane związane bezpośrednio z tokiem studiów: kierunek studiów, rok, semestr, średnia ocen i inne.
o    Przebieg studiów – dokładniejsze informacje o toku studiów podzielone na poszczególne semestry.
o    Oceny – oceny zdobyte w trakcie edukacji w ALK.
o    Prowadzący – wyszukiwarka wykładowców. Posługując się nazwiskiem wykładowcy można tutaj odnaleźć jego dane kontaktowe – adres e-mail, podział godzin oraz informacje o odbywanych dyżurach.
o    Plan studiów – informacje o przedmiotach w podziale na poszczególne semestry studiów.
o    Plan zajęć – informacje o planie zajęć. Jego widok można zmieniać z tygodniowego na miesięczny. Plan zajęć można również pobrać do swojego kalendarza systemowego. Po pobraniu planu zajęć do kalendarza systemowe aplikacja nie będzie mogła aktualizować zmian w tymże planie. Z poziomu aplikacji nie będzie również możliwe edytowanie lub usuwanie wprowadzonych w kalendarzu systemowym wydarzeń. Oczywiście można będzie normalnie edytować lub usunąć wydarzenia w swoim kalendarzu systemowym we własnym zakresie.
o    Materiały – wszystkie materiały do zajęć dodane przez prowadzących. Można je pobrać bezpośrednio na telefon lub tablet.
o    Dyplomy – podstawowe informacje o pisanych aktualnie pracach dyplomowych.
o    Decyzje – wszelkie decyzje wystawione przez dziekanat.
o    Zapisy – informacje o ewentualnej możliwości dokonania zapisów na wykłady do wyboru. Na wykłady do wyboru nie można zapisać się przez aplikację. Można to zrobić wyłącznie logując się do Wirtualnej Uczelni przez przeglądarkę internetową.

•    Twoje dane finansowe – informacje o subkoncie, na które można wpłacać wszelkie należności wobec Uczelni.

•    Ogłoszenia – wszystkie ogłoszenia z Wirtualnej Uczelni widoczne po zalogowaniu do portalu przez stronę internetową.

•    Biblioteka – historia wypożyczonych książek, lista książek aktualnie wypożyczonych wraz z terminem ich oddania.

•    Organizacja roku – informacje na temat terminów zjazdów, przerw świątecznych i semestralnych, a także o terminach rozpoczęcia i zakończenia sesji egzaminacyjnych.
O Uczelni
W tej zakładce można znaleźć informacje na temat Akademii Leona Koźmińskiego: przyznane akredytacje, afiliacje oraz wyróżnienia, a także miejsca w rankingach uczelni wyższych.
Wykładowcy
W tym miejscu można znaleźć wyszukiwarkę wykładowców, która na podstawie nazwiska poszukiwanej osoby pozwoli uzyskać informacje o prowadzącym: adres email, podział godzin i dyżury.
Kontakt
Przydatny spis informacji kontaktowych do dziekanatów i biur „pierwszego kontaktu” – czyli osób, których pomoc może być potrzebna w trakcie studiów w Akademii Leona Koźmińskiego.
Mapa
W przypadku problemów ze znalezieniem poszukiwanej sali wykładowej lub innych pomieszczeń z pomocą przychodzą specjalnie przygotowane do tego celu mapy. Wystarczy wpisać najbliższe pomieszczenie, koło którego się znajdujemy oraz miejsce docelowe, a mapa wskaże drogę do celu.
Absolwenci
To w tym miejscu można znaleźć aktualności dla absolwentów Akademii Leona Koźmińskiego oraz informacje na temat wszystkich zniżek przysługujących posiadaczom Kart Absolwenta ALK.
Więcej informacji o Karcie Absolwenta ALK można znaleźć tutaj.
Sport
Aktualności sportowe oraz plan zajęć SportClub zgromadzone w jednym miejscu.
Facebook
Korzystając z tej zakładki możesz w prosty sposób polubić profil Akademii Leona Koźmińskiego na Facebooku, a także zameldować się w niej.
Ustawienia
Tutaj można wyłączyć powiadomienia, wylogować się z aplikacji oraz zmienić kolor bocznego menu.
Poczta
Dzięki tej funkcjonalności z poziomu aplikacji można zalogować się do skrzynki pocztowej ALK.
Kalendarz spotkań
Lista wszystkich nadchodzących wydarzeń odbywających się w ALK.
Powiadomienia
W tym miejscu wyświetlają się powiadomienia z portalu iKozminski.
Oferty pracy
Lista wszystkich ofert pracy zamieszczonych w naszym portalu kariera.kozminski.edu.pl.
Wszystkie zamieszczone oferty można przeglądać, a gdy jakaś wyda się być interesująca, można na nią bezpośrednio aplikować po przejściu do przeglądarkowej wersji portalu.
Blog
Bezpośredni dostęp do bloga prowadzonego przez studentów Akademii Leona Koźmińskiego: www.studentsinwarsaw.com

Często zadawane pytania:
1.    Nie mogę zalogować się do aplikacji. Co mam zrobić?
o    Sprawdź czy dane logowania są poprawne - sprawdź zarówno login i hasło. Sprawdź czy możesz zalogować się do Wirtualnej Uczelni na komputerze stacjonarnym.
o    Jeśli okaże się, że wszystkie dane się zgadzają a logowanie na komputerze odbywa się bez problemu prosimy o kontakt z Działem IT w pomieszczeniu A115
2.    Mam wrażenie, że pewne dane docierają do aplikacji z pewnym opóźnieniem. Muszę czekać zanim informacje z Wirtualnej Uczelni w wersji komputerowej pojawią się w aplikacji mobilnej.
o    Pewne informacje mogą być wyświetlane z opóźnieniem – wynika to z konstrukcji systemu gdzie informacje wprowadzane w naszym dziekanatowym systemie komputerowym są przekazywane do aplikacji mobilnej z kilkunastominutowym opóźnieniem. Opóźnienie wynika z potrzeby buforowania danych zanim zostaną wysłane do aplikacji mobilnych. Dzięki temu mamy szanse wyłapać błędne informacje zanim zostaną przesłane. Najdłuższy czas normalnego opóźnienia jaki może wystąpić to 30 minut.
3.    Mam tablet z Windowsem 8, czy mogę zainstalować na nim iKozminski?
o    Niestety na tą chwilę nie mamy przygotowanej aplikacji na komputery z systemem Windows. Aplikacja jest dostępna tylko na systemach operacyjnych iOS, Android i Windows Phone.
4.    Znalazłem błąd w aplikacji - co mam zrobić?
o    Produkcja aplikacji to bardzo skomplikowany proces i w jej trakcie mogliśmy przeoczyć pewne błędy. Wszelkie problemy prosimy zgłaszać do Działu IT  Rozwiązań pod adresem [email protected]

W razie pytań zapraszamy do kontaktu
Tel: (22) 519 21 45
E-mail: [email protected]